04 April 2007, 19:32 | #1 |
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Need translation from German to English (text inside)
HTML Code:
Komplettlösung zu "Sixth Sense Investigations" ---------------------------------------------- Eine Bemerkung vorweg: Im Spiel finden oft Gespräche statt, die durch richtige Antworten gelöst werden können. Diese sind hier als Zahlen vermerkt. (3;1) bedeutet beispielsweise, das zuerst die 3 Antwort von oben und danach die erste Antwort von oben geben werden muß. Kapitel 1 : Die Gegenwart Am Anfang findet man sich in der Person von Frank in einem Schlafzimmer wieder. Man öffnet die Tür, und betritt das Büro in dem man das Telefon benutzen sollte. Nun hört und seht Ihr Euch die Szene gut an. Danach könnt ihr schon einmal die ( rechte ) Schranktür öffnen und das Glas und einen Bierdeckel mitnehmen. Dann verlaßt Ihr das Büro und geht auf der Karte zu " American Cheesers ". Nachdem Ihr gesehen habt, worin das Problem des Ladenbesitzers besteht, nehmt Ihr die Käsekrümel auf und öffnet den ganz rechten Schrank im Ladeninnerem. Dort fällt Euch eine Stange entgegen die Ihr mit dem Stein vorne auf dem Tisch benutzt. Mit der nun scharfen Stange könnt Ihr nun den Käse ermorden... ähh ich meine zerstechen. Nach der folgenden Szene nehmt Ihr den Roboterarm mit und geht zur Karte. Als nächstes geht's zur Spielzeugfabrik. In dem dortigem Chaos sucht Ihr den Tennisball und das Handtuch ( über der Kiste neben dem Gabelstapler ) und verlaßt das Gebäude wieder Richtung " Go marching in ". Dort angekommen benutzt Ihr das Handtuch um die Batterie ( neben dem blauem Auto ) zu säubern. Die nun saubere Batterie nimmt Ihr mit. Jetzt geht's wieder zu " Toys 'n U ". Dort öffnet Ihr die Motorhaube des Gabelstaplers und setzt die Batterie ein ( benutzte mit Motor ). Jetzt könnt Ihr den Hebel ziehen und das Medallion mitnehmen. Dann auf zum Labor wo Ihr dem Doc das Medallion und den Roboterarm gebt. Nun geht Ihr kurz nach draußen und dann sofort wieder in das Labor. Jetzt folgt ein Gespräch mit dem Doc ( Antwort 1, 2 ). Danach geht Ihr wieder zur Karte, aber anstatt der Karte erscheint Ben der sich derzeit in einer anderen Dimension in Schwierigkeiten befindet. Kapitel 2 : Die Roboter-Dimension Nachdem Ihr also in der Roboter-Dimension angekommen seit redet Ihr zuerst mal mit dem Roboterwächter Ralph ( Antworten 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1 ). Nach dem Verhör beim Imperator benutzt Ihr das Taschenmesser mit dem Lüftungsschacht und Ihr könnt flüchten. Draußen angekommen geht Ihr ganz nach rechts durch bis Ihr zur einer Straße ( " Walkstreet " ) kommt. Dort geht Ihr dann zu dem Pfandleiher ( Treppe runter ! ) dem Ihr dann die Halskette gebt. Dafür bekommt Ihr dann eine Kreditkarte. Jetzt nehmt Ihr die Dose, beide Rüstungsteile und die Swatch-Uhr (auf dem Tresen) mit. Dann zurück zur Straße und wieder zum Palast ( da wo Ihr hergekommen seit ) und benutzt dort die Dose mit dem Müllschlucker. Dann durchsucht Ihr die Dose und stellt fest, daß sich darin ein Hebel befindet. Jetzt wieder zur Straße, wo Ihr in den " Pub Lup " geht. Benutzt die Dose mit der Flasche purem öl das auf dem Tisch steht. Dann wieder zur Straße wo Ihr mit dem betrunkenem Roboter Howard redet ( Antworten 2, 2, 1 ) und gibt ihm das pure öl. Dann gebt die Karte zurück zu Howerd und geht auf der dann erscheinenden Karte zum Doktor. Dort angekommen redet Ihr mit dem Doktor ( Antworten 2, 2, 3, 1 ). Danach legt Ihr zuerst den unteren, dann den linken und dann den Hebel rechts daneben um. Dann benutzt ihr den gefundenen Hebel mit dem Schlitz neben der Seilwinde und zieht auch diesen. Dann noch ein Gespräch mit dem Doktor und die Operation kann beginnen. Nach der Operation zurück zur Walkstreet. Dort gebt Ihr dem Taxifahrer zuerst die Karte und dann die Uhr. Dann gebt ihm nochmal die Karte und fahrt zu Sixth Sense Investigations. Nach dem Gespräch mit Geist Arthur geht Ihr zum Labor und das Spiel wechselt wieder zu Frank. Kapitel 3 : Die Gegenwart Part II Nach der Szene mit Arthur geht Ihr zu Toys'n U wo Ihr den Analyser benutzt. Dann zurück zum Labor und gebt den Analyser zu Doc. Dann auf zum Büro von Sixth Sense und die Maus einfangen. Benutzt die Käsekrümel mit dem Mauseloch, dann das Glas mit der Maus und dann den Bierdeckel mit dem Glas. Mit der Maus im Glas geht Ihr nun zu Goldenhouers Villa, wo Ihr mit Mr. Goldenhouer sprecht ( Antworten 1, 2, 2, 3 ). Jetzt benutzt Ihr den Tennisball mit der rechten Ritterrüstung und untersucht danach diese. Nachdem die Katze Ihr Schläfchen beendet hat, benutzt Ihr die Maus mit der Katze. Jetzt geht Ihr mal auf 'nen Sprung in Charles Zimmer, wo Ihr aber nicht lange verweilen werdet. Jetzt geht Ihr nocheinmal zum Autohändler, wo Ihr euch den kaputten Reifen und eine Luftpumpe besorgt. Danach zu American " Cheesers " wo Ihr den Reifen mit dem heißem Käse benutzt. Jetzt müßt Ihr den Reifen noch aufpumpen und den Hammer von Toys'n U holen. Dann zurück zur Villa, wo Ihr mit dem Hammer auf die Radkappe schlagt. Nachdem Charles sein Zimmer verlassen hat, geht Ihr in dieses und schnappt Euch die Konsole. Die Konsole bringt Ihr zu Doc. Damit Ihr den Interkey benutzen könnt müßt Ihr zu " Go Marching in " gehen und dort die Werkstatt betreten. Da Euch ein Verkäufer zuvorkommt kauft Ihr diesem ein Auto ab und geht dann nochmal zur Werkstatt. Dann erzählt Ihr dem Verkäufer das Ihr Probleme mit dem Auto habt, damit er Euch nun endlich in die Werkstatt läßt. Dort benutzt Ihr nun den Interkey und findet Euch in der Toon Dimension wieder. Kapitel 4 : Die Toon- Dimension In der Toon-Dimension angekommen, geht Ihr zur Grenze und redet so lange mit Curt bis dieser Euch durchläßt. Dann geht Ihr weiter zur Marktstraße und nimmt den Zettel von der Tür der Sixth Sense Filiale und untersucht diesen. Danach nehmt Ihr das Flugblatt und untersucht es ebenfalls. Danach geht Ihr zum Marktplatz wo Ihr nach dem Gespräch mit dem Polizisten die Klingel auf der rechten Seite benutzt. Nun redet Ihr mit dem Lautsprecher ( alle Antworten funktionieren ). Im Geheim-Versteck angekommen nimmt Ihr die Spray-Dose und redet mit Frick ( dem Fuchs ). Da dies nicht klappt redet Ihr mit Mr.Peanuts. Nach dem Gespräch geht Ihr zurück zur Marktstraße in das Brillengeschäft. Dort benutzt Ihr das Spray mit der Brille. Dann nimmt Ihr das Geschäftsbuch und geht zurück zum Marktplatz wo Ihr das Geschäftsbuch dem Polizisten gibt, der hinter dem Schatten eines Baumes steht. Danach wieder zurück ins Brillengeschäft wo Ihr nun die Sonnenbrille mitnehmt. Jetzt geht Ihr zum Polizeirevier (Marktplatz) wo Ihr den Kleber mitnehmt. Danach geht Ihr wieder zur Marktstaße wo Ihr den Briefkasten untersucht und danach den Kleber mit dem Umschlag benutzt, der im Briefkasten ist. Dann öffnet Ihr den Umschlag und liest den Brief. Jetzt auf in den Park wo Ihr dem Wächter den Brief gibt. Nach einem weiterem Gespräch gebt Ihr Ihm die Sonnenbrille. Dann geht Ihr wieder zu Polizei und benutzt die Klingel und vermittelt so lange zwischen Shirley und Pokey, bis dieser einschläft. Dann nehmt Ihr die Schere und schneidet damit die Schlüssel von Porkey ab. Nach einem Gespräch mit Brad Pig ( ! ) über die Schallplatte von Mr.Peanuts öffnet Ihr die Zellentür mit den Schlüsseln. Dann nimmt Ihr die Uniform und gebt sie Brad. Bei der Bank erzählt Brad Euch das er ein Teil einer Uhr benötigt, also geht Ihr nochmal zur Polizei wo Ihr die Wanduhr öffnet und sie mitnimmt. Danach schnell zurück zur Bank. Nach der Explosion geht Ihr in die Bank und nimmt die drei Trümmer vor dem Tresor und danach das Rädchen, das unter den Trümmern lag. Dieses benutzt Ihr nun mit dem Tresor und öffnet ihn. Dann nimmt Ihr den Schlüssel aus dem Tresor und öffnet damit die Schublade auf der rechten Seite des Raumes. Jetzt nimmt Ihr die Schallplatte mit und bringt sie zu Mr.Peanuts. Jetzt könnt Ihr mit Frick reden und erfahrt etwas über eine Klientin namens Sally. Jetzt nehmt Ihr noch die Flasche auf der rechten Seite mit und geht zum Marktplatz und weiter zum Park wo Ihr den Knopf benutzt um reinzukommen und verstopft den Brunnen mit dem Korken. Jetzt müßt Ihr noch einmal in das Untergrund-Versteck wo Ihr Arthur erzählt das alles fertig ist. Nach der Szene im Park wechselt das Spiel nocheinmal zu Ben. Kapitel 5 : Die Roboter-Dimension Part II Nach dem Gespräch mit Sally redet Ihr solange mit dem Soldaten bis Ihr wieder in das Gefängnis geworfen werdet. Dort gebt Ihr Ralph die Konsole und brecht anschließend wieder aus ( Messer mit Lüftungsgitter ). Jetzt geht Ihr nocheinmal zur Walkstreet und gebt Bernie ( der Taxifahrer ) die Karte. Jetzt fahrt Ihr zur Rechenzentrale. Zuerst benutzt Ihr den Schalter auf der rechten Seite des Raumes neben den blinkenden Lichtern. Noch weiter Rechts zieht Ihr nun den Hebel drei Mal, so daß das Hauptterminal hochfährt. Nun müßt Ihr den Schalter mit der roten Umrandung auf der linken Seite betätigen und danach den Hebel noch weiter links drücken. Als nächstes müßt Ihr den Monitor oben rechts untersuchen. Danach tippt Ihr den Code ( 4273 ) in den Hauptrechner ein ( also vierter Knopf, dann der zweite usw. ) und drückt den großen Knopf. Endlich ist alles fertig und Ihr könnt zurück zur Walkstreet gehen, wo Ihr die Karte an Bernie gebt und zur Sixth Sense fahrt. Als letztes benutzt Ihr die Plattform auf der rechten Seite und Ihr könnt den Abspann genießen! Thanks! |
04 April 2007, 19:35 | #2 |
Pirate
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from babelfish
A remark in front: In the play discussions often take place, which can be solved by correct answers. These are here noted as numbers. (3;1) means for example, which will give first the 3 answer from above and afterwards the first answer from above must. Chapter 1: The presence at the beginning one appears in the person of franc in a bedroom. One opens the door, and enters the office in which one the telephone use should. Now and regard you hear you the scene well. Afterwards can open already once (right) the cabinet door for it and carry the glass and a beer cover forward. Then leave you the office and go on the map to "American Cheesers". After saw you, wherein the problem of the owner of shop lies, take up you the Kaesekruemel and open for completely right cabinet in the shop inside. There you a bar falls against it with the stone in front on the table used. With the sharp bar can you now the cheese murder... aehh I mean to zerstechen. After the following scene carry forward you the bionic arm and go to the map. Next geht's to the toy factory. In that there chaos looks for you the tennis ball and the towel (over the crate beside the fork-lift truck) and leaves the building again direction "Go marching in". There arrived you use the towel around the battery (beside that blue car) to clean. The clean battery carries it forward. Now geht's again to "Toys ' n U". There you open the hood of the fork-lift truck and set the battery (used with engine). Now can pull the lever to it and carry the Medallion forward. Then on to the laboratory where you the Doc the Medallion and the bionic arm give. Now you go to outside and then immediately briefly again into the laboratory. Now a discussion with the Doc (answer 1, 2) follows. Afterwards you go again to the map, but instead of the map Ben appears in another dimension in difficulties is at present. Chapter 2: The robot dimension after it thus in the robot dimension arrived since talks it first times with the robot guard Ralph (answers 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1). After the verhoer with the Imperator you use the taschenmesser with the ventilation shaft and it can flee. Outside arrived you go completely to the right through to it to the road ("Walkstreet") come. There you go then to the pawnbroker (stairs down! ) you then the halskette give. But you get then a credit card. Now carry forward you the box, both arms parts and the Swatch clock (on the tresen). Then back to the road and again to the palace (where you come since) and there the box with the Muellschlucker uses. Then you scan the box and state that in it a lever is. Now again to the road, where you go into the "Pub Lup". Uses the box with the bottle pure oil on the table stands. Then again to the road where you talk with that drunk robot Howard (answers 2, give 2, 1) and it the pure oil. Then give the map back to Howerd and go on the map appearing then to the doctor. There arrived you talk with the doctor (answers 2, 2, 3, 1). Afterwards you surround first the lower, then to the left and then the lever on the right of beside it. Then you use the found lever with the slot beside the rope hoist and pull also these. Then still another discussion with the doctor and the operation can begin. After the operation back to the Walkstreet. There give you to the taxifahrer first the map and then the clock then give it again the map and drive to Sixth scythe Investigations. To the discussion with spirit Arthur goes to it to the laboratory and the play changes again to franc. Chapter 3: The present part II after the scene with Arthur goes to it to Toys'n U where it the Analyser used. Then back to the laboratory and give the Analyser to Doc. then on to the office of Sixth to scythe and the mouse catch. If the Kaesekruemel with the mouse hole uses, then the glass with the mouse and then the beer cover with the glass. With the mouse in the glass you go now to Goldenhouers mansion, where you with Mr. Goldenhouer speak (answers 1, 2, 2, 3). Now you use the tennis ball with the right ritterruestung and examine thereafter these. After the cat terminated your nap, you use the mouse with the cat. Now you go times on ' nen jump into Charles room, where will however not for a long time stay to it. Now you go still once to the car dealer, where you procure you the broken tires and a tire pump. Afterwards to American "Cheesers" where it the tires with that hot cheese uses. Now must still inflate you the tires and the hammer of Toys'n U get. Then back to the mansion, where you with the hammer on the wheel cover strike. After Charles left its room, you go to you into this and snatch the console. The console brings it to Doc. So that you the interkeys to use can do must to it to "Go Marching into" go and the workshop there enter. There you a salesman forestalls buys you from this a car and goes then again to the workshop. Then you tell to the salesman it problems with the car have, so that he leaves you finite now into the workshop. There you use now the interkey and regain you in the Toon dimension. Chapter 4: The Toon dimension arrived in the Toon dimension, goes to it to the border and talks so for a long time with Curt to these you lets through. Then their to the market route and takes the note of the door of the Sixth scythe branch continues to go and examines this. Afterwards take to it the handbill and examine it likewise. Afterwards you go to it to the market place where to the discussion with the policeman the bell on the right side used. Now you talk with the loudspeaker (all answers function). Arrived in the secret hiding place you take the spray box and talk with Frick (the fox). There this does not fold talks it with Mr.Peanuts. To the discussion you go back to the market route into the eyeglass business. There you use the spray with the eyeglasses. Then you take the ledger and go back to the market place where it the ledger the policeman give, who stands behind the shade of a tree. Carry you forward afterwards again back in the eyeglass business where now the sun glasses. Now you go to the police station (market place) carry where you forward the adhesive. Afterwards you go again to the market cup where it the mail box examined and to it the adhesive with the envelope used, which is in the mail box. Then you open the envelope and read the letter. Now on into the park where you the guard the letter give. After a further discussion give their it the sun glasses. Then you go again to police and use the bell and mediate so for a long time between Shirley and Pokey, until this falls asleep. Then take to it the shears and cut thereby the keys off of Porkey. After a discussion with Brad Pig (! ) over the record of Mr.Peanuts you open the cell door with the keys. Then you take the uniform and give it to Brad. With the bank Brad tells you which it a part of a clock necessarily, therefore you go to it again to the police where the clock open and it forward carry. Afterwards fast back to the bank. To the explosion you go into the bank and take the three rubble before the safe deposit and afterwards the Raedchen, which were under the rubble. This uses it now with the safe deposit and opens it. Then you take the key from the safe deposit and open thereby the drawer on the right side of the area. Now you carry the record forward and bring it to Mr.Peanuts. Now can talk you with Frick and experience something about a client named Sally. Now carry forward you still the bottle on the right side and go to the market place and far for the park where you the button used over clean-coming and clog the well with the cork. Now must you again into the underground hiding place where your Arthur told that everything finished is. To the scene in the park the play changes still once to user chapter 5: The robot dimension part II after the discussion with Sally talks it with the soldier to it again into the prison is so long thrown. There give its Ralph the console and break afterwards again out (measurers with ventilation screen). Now you go still once to the Walkstreet and give to Bernie (the taxifahrer) the map. Now drive you to the computing center. First you use the switch on the right side of the area beside the flashing lights. Still far rights pulls you now the lever three times, so that the main terminal raises. Now must operate you the switch with the red edge on the left side and afterwards the lever still further left press. Next must you the monitor right above examine. Afterwards you type the code (4273) into the central processor (thus fourth button, then the second etc.) and press the large button. Everything is finite and it can back to the Walkstreet go, where you the map at Bernie give and to the Sixth scythe drive. As the latter you use the platform on the right side and it can let us remove enjoy! |
04 April 2007, 19:36 | #3 |
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wrap in html please, so I can read it ..
tried bablefish, but when I did it I couldn't understand much. and got lots of "?" everywhere... rather have someone translate to propper german, pls . |
04 April 2007, 19:39 | #4 | |
Pirate
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Quote:
use it or dont |
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04 April 2007, 19:42 | #5 |
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Nah, tried bable too..... didn't like the result.. so asked for propper translation here..
So won't use it... thanks anyway . |
05 April 2007, 09:33 | #6 |
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Ok, did a quick translation. But keep in mind that English is not my native language and I haven't played the game yet. Hope it helps.
HTML Code:
Solution for "Sixth Sense Investigations" ----------------------------------------- Firstly a remark: In the game there are often conversions, that can be solved by giving the right answers. Those are noted as numbers. (3;1) means for example that you have to give the third answer from above and then the first. Chapter 1: The Present At the beginning one finds himself in the person of Frank in a bedroom. Open the door and enter the office in which you should use the telephone. Now listen to and look at the scene carefully. Afterwards you can open the right cabinet door and take the glass and the beer mat. Then leave the office and go to "American Cheesers" on the map. After you have seen wherin the problem of the shopkeeper lies, take the cheese crumbs and open the right cabinet inside the shop. There a pole falls towards you which you use with the stone in front on the table. With the now sharp pole you can now stab the cheese... errr I mean prick it all over. After the following scene take the robot's arm and use the map. Go to the toy factory next. In the chaos there you look for a tennis ball and the towel (above the chest next to the forklift) and leave the building heading for "Go marching in". Having arrived there, use the towel to clean the battery (beside the blue car). Take the now clean battery with you. Now head to "Toys 'n U" again. There you open the engine bonnet of the forklift and put the battery in (use with engine). Now you can pull the lever and take the medallion. Then go to the laboratory where you give the medallion and the robot's arm to the doctor. Now go outside shortly and immediately back into the laboratory. Now follows a conversation with the doctor (answer 1, 2). Use the map afterwards, but instead of the map, Ben shows up who finds himself in troubles in another dimension. Chapter 2: The Robot Dimension After arriving in the robot dimension, you talk to robot guard Ralph (answers 2, 2, 2, 2, 2, 1, 1). After the interrogation at the emperor you use the pocket knife with the ventilation shaft and you can escape. After getting outside, go to the right until you get to a street ("Walkstreet"). There you go to the pawnbroker (down the stairs) whom you give the necklace. You get a credit card for it. Now take the tin, both pieces of the armour and the Swatch watch (on the counter). Back to the street and to the palace again (where you came from) and use the tin with the refuse chute. Then search the tin and you find out that inside is a lever. Back to the street again, where you go to the "Pub Lup". Use the tin with the oil bottle that stands on the table. To the street again, where you talk to the drunken robot Howard (answers 2, 2, 1) and give him the oil. Give the map back to Howard and on the map that shows up, go to the doctor. Talk to the doctor there (answers 2, 2, 3, 1). After that pull the lower lever, then the left one and then the one right beside. Then use the found lever with the slot next to the winch and pull it too. Then a conversation with the doctor and the operation can begin. After the operation back to the Walkstreet. There give first the map and then the watch to the driver. Give him the map again and go to Sixth Sense Investigations. After the talk with ghost Arthur go to the laboratory and the game switches to Frank again. Chapter 3: The Present Part II After the scene with Arthur, go to "Toys 'n U" where you use the analyser. Back to the laboratory and give the analyser to the doctor. Head to the Sixth Sense office and catch the mouse. Use the cheese crumbs with the mousehole, then the glass with the mouse and then the beer mat with the glass. With the mouse in the glass go to Goldenhouer's villa where you talk to Mr. Goldenhouer (answers 1, 2, 2, 3). Now use the tennis ball with the right knight's armour and examine it then. After the cat finished sleeping, use the mouse with the cat. Now go to Charles' room, where you don't stay long. Go to the car dealer again, where you get the broken tyre and the air pump. Then go to "American Cheesers" where you use the tyre with the hot cheese. Now pump up the tyre and get the hammer from "Toys 'n U". Back to the villa, where you hit the wheel cover with the hammer. After Charles left his room, enter it and get the console. Bring the console to the doctor. To be able to use the Interkey, you have to go to "Go marching in" and enter the garage. Because a shop assistant forestalls you, buy a car from him and go to the garage again. Then tell the shop assistant that you have problems with the car, so so he lets you enter the garage. There use the Interkey and you'll find yourself in the toon dimension. Chapter 4: The Toon Dimension After arriving in the toon dimension, go to the border and talk to Curt until he lets you pass. Then go further to the market street, take the note from the door of the Sixth Sense branch and examine it. Take the leaflet and examine it too. Then go to the marketplace where you use the bell on the right after talking to the policeman. Talk to the speaker (all answers work). After getting to the hiding place, take the aerosol can and talk to Frick (the fox). Because that doesn't work, talk to Mr. Peanuts. After the conversation go back to the market street into the glasses shop. Use the spray with the glasses. Then take the account book and go back to the marketplace where you give it to the policeman who stands behind the shadow of a tree. Back to the glasses shop where you take the sunglasses. Then go to the market street where you examine the letterbox and then use the glue with the envelope that's in the letterbox. Open the envelope and read the letter. Go to the park and give the letter to the guard. After a further talk with him give him the sunglasses. Go back to the police and use the bell and arbitrate between Shirley and Porkey until he falls asleep. Take the scissors and cut the keys from Porkey. After a conversation with Brad Pig about the record by Mr. Peanuts open the cell door with the keys. Take the uniform and give it to Brad. At the bank Brad tells you that he needs a part of a clock, so you go back to the police, open the wall clock and take it. The back to the bank quickly. After the explosion go into the bank and take the three pieces of debris in front of the safe and then the small whell that lies underneath. Use it with the safe and open it. Take the key from the safe and open the drawer on the right side of the room. Take the record and bring it to Mr. Peanuts. Now you can talk to Frick and you hear about a client named Sally. Take the bottle from the right side, go to the marketplace and further to the park where you use the button to enter and then block the fountain with the cork. Go back to the hiding place again and tell Arthur that all is done. After the scene in the park the game switches once more to Ben. Chapter 5: The Robot Dimension Part II After the dialogue with Sally, talk to the soldier until you're being cast into prison. Give Ralph the console and then break from the prison (use knife with air outlet). Go once more to Walkstreet and give Bernie (the taxi driver) the map. Go to the computer centre. First use the switch on the right side of the room next to the flashing lights. Further to the right you pull the lever three times, so the main terminal boots up. Push the switch with the red border on the left side and then the lever even further to the left. Examine the monitor on the upper right next. Enter the code (4273) into the main computer (fouth button, second button etc.) and press the big button. Finally all is done and you can go back to Walkstreet, where you give the map to Bernie and go to Sixth Sense. Use the platform on the right side and enjoy the ending. Last edited by thor; 05 April 2007 at 10:05. |
05 April 2007, 21:13 | #8 | |
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Quote:
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12 April 2007, 02:23 | #9 |
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Did the translation work
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12 April 2007, 02:54 | #10 | ||
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Yup, almost, he missed to include the part where you aquire the glue from the police station.
I added the missing part, in bold: Quote:
Quote:
youtube version [ Show youtube player ] Last edited by Ironclaw; 12 April 2007 at 03:18. |
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12 April 2007, 02:56 | #11 |
Pirate
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Nice
Could we have this solution added to HOL please |
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